Ekovrtec je sestavni del projekta EKOŠOLE, ki skozi celo leto s konkretnimi projekti uresničuje cilje vzgoje in izobraževanja za trajnostni razvoj. Najpomembnejša naloga ekovrtca je naravoslovje v srečanju z okoljem, v katerem se otroci gibajo in živijo. V tem okolju otroci začnejo odkrivati, doživljati in spoznavati okolje hkrati z razvojem lastnih miselnih sposobnosti in osebnostnim razvojem.
V programu Ekošola tudi za šolsko leto 2022/2023 pripravljamo vsebine in projekte skladno z usmeritvami FEE (Mednarodne fundacije za okoljsko izobraževanje) in mednarodnim programom Eco-Schools International po metodologiji sedmih korakov. Z delom po sedmih korakih programa Ekošola vsaka ustanova v posameznem šolskem letu pridobi oziroma ohrani mednarodno uveljavljeni okoljski znak ZELENA ZASTAVA .
Za pridobitev oz. potrditev zelene zastave moramo v šolskem letu 2022/2023 izvesti naslednje aktivnosti:
- a) ZGODNJE NARAVOSLOVJE (izbrali bomo eno temo):
- ZDRAVA HRANA IN PREHRANA TER TRAJNOSTNI RAZVOJ – IZZIV DANAŠNJEGA ČASA
Projektna aktivnost je načrtovana skozi celotno šolsko leto. Izhajali bomo iz svojega bivalnega okolja ter osvetlili prehrano iz narodopisnih virov slovenske narodne kuhinje in domače pridelke.
- PODNEBNE SPREMEMBE IN BIOTSKA PESTROST
Projektna aktivnost je načrtovana skozi celotno šolsko leto in zahteva od vzgojitelja in otrok neposredni stik z naravo, pri tem pa otrok spoznava naravne zakonitosti skozi lastne aktivnosti in opazovalno – raziskovalne situacije.
Pri delu si lahko pomagamo s publikacijami:
Hkrati nas vabijo, da sodelujemo v podnebnem teku.
- SEMENA IN VRTOVI – šolska VRTilnica
Otrokom omogočimo situacije vrtnarjenja, ki naj temeljijo na opazovanju, doživljanju in spoznavanju življenja rastlin pomenu zemlje – prsti ter uporabnosti pridelkov za zdravo prehrano.
- b) IZVESTI AKTIVNOSTI V OKVIRU DVEH OBVEZNIH TEMATSKIH SKLOPOV:
ENERGIJA – ODPADKI – TRAJNOSTNA MOBILNOST
Podrobnejšo temo, obliko in način izvedbe določi vrtec sam.
ENERGIJA: Mladi v svetu energije
ODPADKI: Eko-paket / Odpadkom dajemo novo življenje
TRAJNOSTNA MOBILNOST: Misija: Zeleni koraki
- c) SODELOVATI V DVEH OD NAVEDENIH PROJEKTOV:
- Znanje o gozdovih – LEAF (izobraževanje in ozaveščanje o gozdovih in njihovi vlogi)
- Hrana ni za tjavendan – zmanjševanje količin zavržene hrane; dnevnik zavržene hrane: nagradni natečaj
‘Reciklirana kuharija’
- Ekobranje za ekoživljenje – branje na tematiko ekološko-vzgojnih vsebin
- Mlekastično! Izberem domače (pot mleka od kmetije do kozarca, od kod prihaja mleko, s čim se krave prehranjujejo pozimi in s čim pozimi, koliko mleka daje krava….)
- Ne zavrzi oblek, ohrani planet! – odgovorno ravnanje z rabljenimi oblačili, ločeno zbiranje rabljenih in odsluženih oblačil, likovni ali grafični predlog potiska škatle za zbiranje rabljenih oblačil, plakat, risba, kako ravnamo z rabljenimi in odsluženimi oblačili…
- ALTERMED 2023 »Zdrava hrana in prehrana in trajnostni razvoj: izziv današnjega časa«(predstavitev aktivnosti ustanove o pomenu zdravja, primerov dobrih praks, izmenjava idej ter pridobitev novih znanj za svoje delo)
- VODA- NAŠE BOGASTVO (naravna dobrina, ki ni neomejena)
CILJI ZA PREDVIDENE AKTIVNOSTI
- doživljanje in spoznavanje žive in nežive narave v njeni raznolikosti, povezanosti, stalnem spreminjanju ter estetskih razsežnostih,
- aktivno učenje v naravnem okolju ,
- razvijanje naklonjenega, spoštljivega in odgovornega odnosa do žive in nežive narave,
- povečanje ozaveščenosti otrok in staršev o pomenu ustreznega in odgovornega ravnanja z odpadki,
- informiranje o načinu ravnanja z odpadki in dosledno ločevanje,
- sodelovanje v humanitarnih zbiralnih akcijah,
- povečevanje količin zbranega papirja,
- vzgajanje za okoljsko odgovornost,
- koristna izraba odpadkov: spoznavanje načinov recikliranja odpadkov ter ponovna uporaba,
- ob branju ekološke literature spodbujamo kritičen odnos do okoljske problematike, poglobimo znanje o odgovornem ravnanju oz. obnašanju do narave,
- razvijanje pozitivnega odnosa do knjige z ekološko vsebino,
- ob dejavnosti otroci raziskujejo katere prevozna sredstva so okolju čim bolj prijazna,
- pridobivanje veščin, povezanih s prometno varnostjo (hoja po pločniku, prečkanje ceste, opazovanje in prepoznavanje nevarnih situacij v prometu, upoštevanje prometnih znakov).
Koordinator projekta za vrtec Ciciban: Vesna Kos
(Visited 23 times, 1 visits today)